autopilot campagnes

Zet je campagnes op

automatische piloot

snel en eenvoudig adverteren

Wat is de Autopilot?

De Autopilot van Conquse is ontworpen voor merken die willen adverteren op Bol, maar niet de tijd of expertise hebben om elke campagne handmatig op te zetten, te beheren, en te optimaliseren.  Met de Autopilot creëer je in enkele minuten een volledige campagnestructuur voor je gehele assortiment. Vervolgens beheert Conquse de campagnes op basis van de doelstelling die je hebt ingesteld.

Start met één klik

Bij het aanmaken van een campagne kies je voor de Autopilot optie. Je selecteert de producten waarvoor je wilt adverteren, stelt je budget in, en bepaalt je globale strategie: groei, uitverkoop, of branding. Dit zijn de richtlijnen waarmee Conquse beslissingen maakt over biedingen, zoekwoorden, en optimalisaties. Wil je weten welke globale strategie je moet kiezen? Lees hieronder hoe iedere strategie werkt. Zodra je de campagne hebt aangemaakt, creëert Conquse in Bol twee soorten campagnes voor ieder product en iedere plaatsing:  exploratie campagnes en exploitatie campagnes.

Exploratie campagnes

De exploratie campagnes zijn gericht op het ontdekken van nieuwe, relevante zoekwoorden tegen minimale kosten. Zo kom je erachter op welke zoekwoorden jouw producten gevonden worden. Naarmate shoppers interactie hebben met jouw advertenties, verzamelt Conquse steeds meer data over de prestaties van je zoekwoorden. Op basis van deze prestaties worden zoekwoorden gelabeled als goed presterend of slecht presterend. De slecht presterende zoekwoorden worden uitgesloten om budget verspilling te voorkomen. Terwijl de goed presterende zoekwoorden worden gemigreerd naar exploitatie campagnes.

Exploitatie campagnes

Een exploitatie campagne bevat de best presterende zoekwoorden voor een bepaald product en een bepaalde plaatsing. Dit type campagne is erop gericht om maximaal resultaat te behalen door de biedingen te optimaliseren op basis van je doelstelling. Op de achtergrond verhoogt en verlaagt Conquse de biedingen van jouw zoekwoorden op basis van de conversiedata, en je gekozen doelstelling.

Globale strategieën

Je kunt kiezen uit drie globale strategieën: groei, uitverkoop, en branding. Groei strategie is de meest voorkomende. Deze strategie draait helemaal om het maximaliseren van de winstgevendheid. Er wordt zo min mogelijk uitgegeven aan het vinden van nieuwe zoekwoorden. Daarbij worden de biedingen zo ingesteld dat je zo min mogelijk kosten maakt voor elke euro omzet. Uitverkoop strategie is bedoeld om je afzet te maximaliseren. Het agressief inzetten op goed presterende zoekwoorden is hierbij de prioriteit. Branding strategie heeft als hoofddoel om de zichtbaarheid van je producten te maximaliseren. Dat betekent dat de focus ligt op het vinden van nieuwe zoekwoorden en getoond worden op bekende zoekwoorden.

Slimme budgetverdeling

Op basis van je globale strategie bepaalt Conquse op ieder moment hoeveel van het beschikbare budget er wordt toegewezen aan exploratie en exploitatie campagnes. Is er bijvoorbeeld op een willekeurig moment nog €100,- van je dagbudget over? Dan zal Conquse deze €100,- verdelen tussen je exploratie en exploitatie campagnes. Met een branding strategie zal het grootste gedeelte worden besteed aan exploratie campagnes. Terwijl bij een groei strategie het grootste gedeelte zal worden besteed aan exploitatie campagnes.

Benieuwd hoe de Autopilot eruitziet in actie? Start vandaag nog je gratis proefperiode.

Start vandaag nog

Start jouw gratis proefperiode

Meld je nu aan voor jouw gratis proefperiode. Binnen enkele uren nemen we contact met je op om je account in te richten.

Eerste maand gratis
Direct opzegbaar
Geen betaling nodig