Niet iedere adverteerder wil gebruik maken van automatische campagnes. Soms wil je specifieke beslissingen baseren op je eigen expertise, marges, seizoensinvloeden, of klantgedrag. De Rule-based campagnes geven je deze flexibiliteit. Je kunt je strategie omzetten in een set regels zodat Conquse de simpele, herhaaldelijke taken overneemt. Dan kan jij je tijd spenderen aan het analyseren van resultaten en het perfectioneren van je strategie.
Bij het opzetten van campagnes kun je kiezen voor een Rule-based aanpak, waarbij je de voordelen van handmatige controle en automatisering combineert. Je profiteert dan van de schaalbaarheid, 24/7 beschikbaarheid, en snelheid van automatisering. En je profiteert van je eigen kennis en expertise over wat het beste werkt voor jouw assortiment.
Je kunt bij een Rule-based campagne regels instellen die bepalen wanneer Conquse actie onderneemt, welke actie wordt uitgevoerd, en voor welke entiteiten (producten, zoekwoorden, campagnes) die regels gelden. Stel je voor: een zoekwoord presteert ondermaats. In plaats van dit handmatig te analyseren en in te grijpen, laat je Conquse het werk doen met een simpele regel, zoals:
Zoekwoorden pauzeren "Als ACoS > 40% én conversieratio < 2% én klikken > 20 → Pauzeer zoekwoord"
Zo houd je controle, zonder eindeloze dashboards te hoeven doorspitten. Of neem het tegenovergestelde scenario: een zoekwoord doet het juist uitzonderlijk goed. Ook dan kun je Conquse laten bijsturen:
Biedingen verhogen "Als CTR > 5% en conversieratio > 3% én klikken > 20 → Verhoog bieding van zoekwoord met 10%"
Je benut kansen automatisch, op het moment dat ze zich voordoen. En het blijft niet bij biedingen of pauzeringen. Met Rule-Based campagnes kun je zelfs je eigen campagne structuur dynamisch aansturen. Stel een regel in om goed presterende zoekwoorden te verplaatsen naar een nieuwe exploitatiecampagne, zodat ze in een aparte, winst-gedreven omgeving verder kunnen groeien:
Zoekwoorden migreren "Als omzet > €50 in de afgelopen 3 dagen → Verplaats zoekwoord naar nieuwe exploitatiecampagne"
Of je nu werkt met eenvoudige regels of complexe strategische logica: met Rule-Based automatisering kun je zelfs de meest geavanceerde advertentieaanpak volledig schaalbaar maken. Jij bepaalt de strategie en Conquse voert ’m uit, zonder fouten, zonder vertraging, 24/7.
Elke verkoper heeft andere prioriteiten. Misschien wil je budget besparen, piekprestaties belonen, of inspelen op seizoensveranderingen. Met Rule-Based campagnes stel je zelf regels op die passen bij jouw strategie. Hier zijn een paar voorbeelden van slimme regels die veelgebruikte scenario’s automatisch voor je oplossen:
Budgetbesparing “Als ACoS > 50% én geen conversies in de afgelopen 5 dagen → Pauzeer zoekwoord”
Performance promotie "Als omzet > €100 en CTR > 3% in de afgelopen 3 dagen → Verhoog bieding met 15%"
Seizoensgevoeligheid "Als voorraad < 5 en ROAS < 200% → Pauzeer product"
Conversiebeloning "Als conversieratio > 5% én omzet > €100 in de afgelopen 7 dagen → Verhoog zoekwoord bieding met 15%"
Minimum voorraad "Als voorraad < 5 én conversies > 0 in de afgelopen 24 uur → Pauzeer product"
Veelbelovend zoekwoord "Als CTR > 4% én klikken > 10 → Verhoog zoekwoord bieding met 10%"
Slecht zoekwoord "Als CTR < 2% én impressies > 50 → Verlaag zoekwoord bieding met 20%"
Snel opschalen "Als ACoS < 25% én omzet > €75 → Verplaats zoekwoord naar nieuwe exploitatiecampagne"
Campagne optimalisatie "Als omzet > €250 én ROAS > 400% → Verhoog campagne dagbudget"
Rule-Based Campagnes zijn voor wie automatisering niet als beperking, maar als versterking van expertise ziet. Jij bepaalt de regels en Conquse voert ze uit. En dankzij het dashboard, de notificaties en het activiteitenlog weet je altijd wat er gebeurt, en waarom.
Meld je nu aan voor jouw gratis proefperiode. Binnen enkele uren nemen we contact met je op om je account in te richten.